In een vorig blog vertelde ik over de mail van Heleen, die vragen had over het stimuleren van het gebruik van een beweegpad. Ik zoomde wat uit van haar vraag in mijn vorige blog. Lezers zoomden juist in en gaven praktische tips. Deze deel ik óók graag.

Deel je informatie met andere disciplines

Fysiotherapeut Paul gaf onder andere aan: maak ook bij andere disciplines bekend dat er een beweegtuin of beweegpad is. Zelf heeft hij dit gedaan via Recreatie. Van hieruit zijn alle groepen benaderd.

Ook werkte hij samen met bewegingsagogen. Zij gebruiken het beweegpad met hun cliënten.

En hij zegt: maak voortdurend reclame bij collega’s, cliënten en groepsleiding.

Schakel verschillende communicatiekanalen in

Is er een mogelijkheid voor het filmen van de activiteiten in de beweegtuin? Laat dan opnames maken van een groep die actief het beweegpad gebruikt. In het geval van Paul zijn deze opnames via een intern tv-kanaal vervolgens 4 weken lang uitgezonden.

Op dezelfde manier kan je foto’s maken en deze delen in een nieuwsbrief, op intranet of op een Facebook-groep. Zorg dat niet alleen cliënten en medewerkers dit zien, maar ook familieleden.

Belangrijk is dat je steeds de boodschap laat zien van hoe het er uit gaat zien. Niet de losse apparaten op de foto, maar mensen die ze gebruiken en hier plezier in hebben.

Hoe heb jij het aangepakt?

Wil jij je praktische tips delen? Mail me op marielle@vitalezorgverlener.nl en ik voeg ze hier toe.

Print Friendly, PDF & Email
Share
Share
Tweet
Pin